Jsou věci, jejichž význam ruku v ruce s vývojem technologií klesá. Ale najdou se i „stálice“, které budou stejně důležité za několik desítek let, a to bez ohledu na to, jak pokročí digitalizace. Konkrétně máme na mysli vizitky. Pokud jste toho názoru, že se jimi nemá smysl zabývat, a už vůbec ne za ně utrácet, pak jste na omylu.
Krátce o historii a současném významu vizitek
Historie vizitek se píše od 17. století, kdy se začaly hojně využívat v Evropě, ale v Číně se však údajně používaly ještě dříve. Oficiálním autorem je ovšem Francouz A. A. E. Disdéri, který si nechal patentovat „carte de visite“ – v té době inovativní typ portrétu. První vizitky samozřejmě neměly tak kompaktní podobu jako ty dnešní, ale postupem času se vyvíjely a upravovaly dle aktuálních potřeb.
Ale dost k minulosti. Jaký mají vizitky význam v dnešní době, kdy většina lidí preferuje elektronickou komunikaci? Všudypřítomné wi-fi připojení, smartphony a další výdobytky moderní doby však tradiční způsob výměny základních kontaktních údajů nepohřbily. Stále platí za velkého pomocníka při vzájemné komunikaci.
Ačkoliv je použití technologií, jako jsou Bluetooth nebo NFC, snadné, předání papírové vizitky je jednodušší a často i elegantnější řešení. Předáte-li druhé straně malou papírovou kartičku, předejdete tak trapné situaci, kdy si nevzpomene na vaše jméno.
A teď to podstatné pro vás. Jak vypadá vizitka, která má smysl? Má pěkný design, je přehledná a obsahuje všechny důležité informace. Splní-li ta vaše všechna uvedená kritéria, pak je šance, že skončí v odpadkovém koši naprosto minimální.
Luxusní vizitky z pohodlí domova
Díky internetu je tvorba vizitek velmi snadná. Dobrou volbou je například služba Printuj, která zajišťuje tisk vizitek online. Vyberete si některý z mnoha předpřipravených návrhů, doplníte potřebné informace a nastavíte možnosti tisku. Vaše vizitky mohou vypadat velmi luxusně – brilantně bílý papír vás dostane svou pevností a odolností. Perfektně vypadá v matném i lesklém provedení.
Chcete-li se o významu vizitek přesvědčit na vlastní kůži, nechte si je vytisknout na Printuj a začněte je rozdávat všem potenciálním klientům a partnerům!