Pustili jste se do optimalizace svých webových stránek, ale nedaří se vám dosáhnout očekávaných výsledků? Možná jste podcenili jeden ze základních aspektů – vhodný výběr klíčových slov. A ta mohou úzce souviset s lokalitou. Kdy je lepší optimalizovat pouze pro určité město či region?
Co je to lokální SEO?
Smyslem optimalizace webu je lepší umístění ve výsledcích vyhledávání na klíčové fráze. Tedy na slovní spojení, která vyhledává cílová skupina zákazníků. V praxi je proto nezbytná odborná analýza – bez ní jsou výsledky otázkou náhody.
Konkrétní příklad hovoří za vše:
Provozovatel e-shopu, který zboží rozesílá v rámci celé republiky, by měl optimalizovat spíše na obecné fráze (např. nábytek). Ty mu přinesou mnohem větší návštěvnost než klíčová slova s důrazem na lokalitu.
Pro majitele masážního salonu v hlavním městě je naopak efektivnější optimalizace webu – SEO v Praze, protože na obecnou frázi „masážní salon“ přijde na jeho web spousta nerelevantních návštěvníků (tzn. i ti, kteří hledají služby v Brně, Ostravě apod.).
Na druhou stranu však může být lokální SEO velmi prospěšné i e-shopu s nábytkem. Optimalizace (SEO) – Praha, Brno, Ostrava a další větší i menší města může přivést návštěvníky mnohem rychleji než leckdy strastiplná optimalizace na obecnou frázi. V záplavě konkurence je často jednodušší soustředit SEO na více lokálních frází.
Najměte si profíky, kteří web „vystřelí nahoru“
Špatná zpráva je, že neodborně provedená optimalizace může webu uškodit (vyhledávače jej mohou penalizovat), a proto je vhodné, aby SEO realizoval zkušený profesionál s prokazatelnými referencemi.
Ale na koho byste se měli v souvislosti s lokálním SEO obrátit právě vy? V případě agentury SEO Consult rozhodně nešlápnete vedle. Jak odborníci postupují se můžete dočíst na www.seoconsult.cz.