Podnikání online je skvělé v tom, že nemá hranice. Z pohodlí domova můžete prodávat třeba na druhé straně světa. Ale není to jen zdání? Není, nicméně pro určitou skupinu prodejců a poskytovatelů služeb jisté bariéry platí. Pokud působíte pouze lokálně, měli byste tomu přizpůsobit i PPC reklamu!
Spousta internetových podnikatelů dělá při nastavování PPC kampaně obrovskou chybu. Nechávají se unést možností cílení na celou Českou republiku, či dokonce celý svět. Zapomínají přitom na fakt, že jejich business je spíše lokálního charakteru a „přespolní“ zákazníky nemusí zajímat.
Kdy je lokální cílení jasnou volbou?
Provozujete-li například restauraci, autodílnu, řemeslné služby či právní poradenství – tedy službu zaměřenou na skupinu zákazníků v určité lokalitě, měli byste to respektovat i v rámci reklamní kampaně. V praxi to znamená, že pro poskytovatele služeb a obchodníky z hlavního města je rentabilní především Praha PPC.
Některé firmy však v důsledku nesprávného cílení utratí drtivou většinu rozpočtu a mylně pak pokládají PPC reklamu za neefektivní. Bez lokálního zacílení ale klienty ani získat nemohou. Obecně platí, že s rostoucí vzdáleností klesá konverzní poměr. Znamená to, že např. autoservis by neměl cílit na zákazníky vzdálenější cca 10 – 20 km.
Nastavení oblasti cílení není snadné
V praxi však není nastavení PPC kampaně tak snadné, jak se na první pohled jeví. Někdy nemusí stačit ani vymezení jednoho města. Praktický příklad hovoří za vše:
Provozovateli pražského kosmetického salonu by se neměl spokojit s tím, že v rámci kampaně zacílí na Prahu, ale zaměřit se na konkrétní část metropole. Důvod je prostý – zákaznice obvykle nechtějí ztrácet čas přesunem přes celou Prahu a radě zvolí salon v blízkosti svého bydliště.
Nechte to na odbornících
Máte pocit, že na nastavení reklamy nestačíte? Není nic jednoduššího, než se obrátit na agenturu, která vaši kampaň vyladí tak, abyste z ní měli maximální užitek. Jestliže vás zajímá Praha PPC reklama, vsaďte na PPC Profits. Full-service agentura poskytuje komplexní služby a kromě PPC realizuje také optimalizaci pro vyhledávače.