Když společnost s logem nakousnutého jablka představila novou vlajkovou loď, každému bylo jasné, že se z ní stane prodejní hit. Důvodů, proč si pořídit iPhone 12, se nabízelo (a stále nabízí) skutečně velmi mnoho – a 100 milionů prodaných kusů v průběhu prvních sedmi měsíců jen potvrzuje, že se (zatím stále) nejnovější model skutečně povedl. Ani jemu se však nevyhnulo několik porodních bolestí. S jakými problémy se majitelé dvanáctky potýkají – a jak je řeší?
Aktualizace jako náplast na většinu neduhů
Jsou chyby, které vám budou ztrpčovat život – a chyby, jež většina běžných uživatelů ani neodhalí. Většinou mají společné, že zmizí, jakmile dojde k aktualizaci operačního systému. Aktualizovat byste proto měli iPhone bezprostředně po rozbalení. Funkci najdete v Nastavení → Obecné → Aktualizace softwaru.
Nazelenalý displej a snížená citlivost
Menší procento uživatelů zaznamenalo nazelenalý nádech displeje v aktivním tmavém režimu. Právě tento nešvar řeší zmíněná aktualizace.
Co se týče snížené citlivosti displeje zamčené obrazovky, kvůli kterému není příliš snadné telefon odemknout gestem (a také spustit baterku nebo fotoaparát), obvykle pomůže změna úchopu displeje nebo připojení napájecího kabelu či sluchátek. Problém se většinou týká iPhonu 12 mini.
Nefunkční fotoaparát
Fotoaparát iPhonu 12 je dodáván s optickou stabilizací, a právě ta je u některých kusů kamenem úrazu. Uvolněné komponenty jsou příčinou toho, že snímek nelze zaostřit a fotoaparát je proto prakticky nepoužitelný. Co s tím? Jedinou možností, jak dát zařízení do pořádku, je iPhone servis.
Potíže s Bluetooth a Wi-Fi
Podpora 5G byla pro Apple důvodem k „překopání“ útrob smartphonu. Změn doznaly antény, přijímače a další součástky, a tak se čas od času stane, že se připojení k Bluetooth či Wi-Fi samovolně odpojí. Řešením je aktualizace – měla by pomoct.